Tuesday, August 12, 2008

Förord

Härom natten låg jag i min säng.
En liten röst viskade i mitt öra.
När jag vände på huvudet,
ramlade jag ut i tomheten.

Rakt ut
Och ner
I den mjuka,
Sjungande,
Tomheten.
Tomheten som sjöng.

I denna sjungande tomhet, som sakta vaggade min domnande kropp, hörde jag alla dessa sagor. Som virvlande snöflingor i den svarta vinternatten, smalt de mot min varma kropp. De tjusade mig och förtrollade mig med små, viskande röster.”



Copyright (c) Helena Löfström 2008

Bild: http://farm3.static.flickr.com/2349/2090712062_a66cd982aa.jpg?v=0

2 comments:

Johanna G said...

Förtrollande, förtjusande. Jag blir definitivt sugen på att läsa om det är en bok/sagosamling :)

Anonymous said...

JOhanns G,
Kul att du gillade det. Jag var lite nyfiken på om någon skulle kommentera det.