Friday, December 19, 2008

Smygande mord


Okej, jag gjorde det igen. Jag borde ha lärt mig, men det verkar inte fungera på mig.

Vad gör ni när ni är vakna en sen vinternatt och inte kan sova?
Räknar får?
Tänker trevliga tankar?

Inte jag... Jag tänker ut intriger till thrillers och kan sedan sova ännu mindre. Nu är den ena på papper och jag känner att jag kan lämna den lite grann.

Ändå ser jag framför mig den unga kvinnan, hopkurad på en liten toalett, med en galen mördare smygande runt i huset på jakt efter henne. Hur skall hon komma ut ur huset? Kommer han att lyckas bryta upp dörren? Klarar hon av att skicka ett meddelande till sin pojkvän på mobilen, eller kommer täckningen inte vara okej där inne? Kommer hon klara sig?

Bild: http://writing.colostate.edu/gallery/salahub_thesis/1965838-greensunset.jpg

5 comments:

Anonymous said...

Du måste absolut skicka in dina alster till något förlag! Verkligen!
Jag vill veta upplösningen!!!

Johanna G said...

God fortsättning på julen!

Din blogg har fått en utmärkelse: http://nallemaja-jg.blogspot.com/2008/12/min-blogg-har-ftt-en-utmrkelse.html

Anonymous said...

Johan,
tack för kommentaren och god fortsättning!! :)

Johanna G,
God fortsättning!

Tackar allra ödmjukast för din vänlighet!

Monica O Kolkman said...

Många intriger har fötts när man inte kan sova...
Välkänt fenomen.

Glöm inte att skriva ned dem, man glömmer mer än man tror...

God och välsignad fortsättning på 2009!

Anonymous said...

Monica,
välkommen hit och välsignad fortsättning på 2009!

Det var skönt att höra att jag inte är den enda! ;)